BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Selamat mencari2....

Sunday, November 28, 2010

:: Bila madam D dah buwwak ::

Aku duk nengok orang...
Aku duk perhati...
Aku ucap tahniah, ucap selamat...
Tapi bila tiba masa aku?
Apa yang aku nak?

Sebenarnya aku duk mengelamun sorang-sorang. Duk fikir camne la masa depan aku. Seperti kata-kata Anna Althafunnisa dalam filem Ketika Cinta Bertasbih, "Semuanya telah terprogram dalam megasafar di lohmahfuz, hari, tanggal, menit dan detik...", tiada siapa dpt melawan ketentuan takdir. Kita cuma mampu merancang, namun tuhan yang menentukan segalanya.

Apa yang aku fikir? Melihat kan kejayaan teman-teman sekeliling memberi semangat tuk aku berusaha lebih gigih. Tapi mampukah aku berjaya setanding mereka? Adakah aku dapat tingkat kan prestasi aku?

Aku melihat kebahagiaan teman-teman dalam perhubungan. Adakah hubungan ini akan berhasil? Mampukah aku bertahan? Adakah aku dapat memilikinya satu hari nanti? Bilakah mereka akan merestui hubungan kami? Aku ingin kembali seperti dulu. Suasana tenang, xtegang, ramah mesra... aku rindukan saat itu

Lantak la korang nak kata aku gatal pun. Ader aku kesah. Kadangkala, terbit rasa iri pada mereka2 yg bahagia dan berjaya. Aku ingin menjadi seperti mereka. Buat teman-teman yang berjaya, tahniah. Korang juga la yang akan fire up semangat aku nanti. Dan pada yang berbahagia, selamat berbahagia di samping orang tersayang. Aku teringin jugak nak ikut jejak langkah korang. (Normal la tu, aku da 22 tahun, bukan budak-budak lagi)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...