BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Selamat mencari2....

Wednesday, June 30, 2010

::What a lovely day::

Hampir seminggu aku tunggu dia... Akhirnya dia pulang jugak. Hepi nya memang xterkata. 
Harapan aku agar dia masih xlupakan aku... dan datang pada aku. Macam dongeng pulak.
Bila dongeng jadi realiti, sape yang xsuke... Dia kata nak jumpa aku bila sampai umah... Yahuuu.... Hahaha...
Aku pun jadi bersemangat la hari tu... *wink
Tapi bukan rezeki kami agaknya... Dia sampai umah kol 8 lebih (malam). Mulanya aku agak terasa, memandangkan aku dah overexcited. Siap marah2 n majook ag...Xpasal2 tido aku bertemankan air mata.
Bila d fkir balik, malu laaa... Kesian kat dia... Soori erk sayang....

Pagi... 
Aku xde mood nak bangun awal... Berat je mata ni nak buka. Tiba2 handphone aku berbunyi. Sempat ag aku duk mamai yang dia kol aku. "Hisy, dia kol ke? Fon ni memekak jela..."
Kemudian aku jawab la. "Ello? Helo"... Eh, sore ni macam sore dia. Hehe... memang dia yang kol. Betul jugak andaian aku walaupun masih mamai. Aku pun ape lagi... wt sore segar la. 
Dia gtaw la yang dia nak g Kemaman. "So?", tanya aku.
"Abang ada keje sket kat ***... Sayang bersiap la... Nanti abang datang..."
DATANG??? Yabedabedoo.... Dari pura-pura segar, terus jadi segar 100%... atau mungkin lebih dari tu.

Aku pun terus pagi mandi. Lalalala~... Nak jumpa laki aku... Huhu...
"Eh, tapi aku dah janji ngan Munni nak pegi umah Nisha! Adoyaii... camne nih..."
Pening pulak duk fikir janji yang aku da wat ngan Munni... "Balik dating nanti sempat kott..."
Lepas mandi, aku menjadi seorang yang teramat rajin. Yela... Nak kuor kan....
Tiba-tiba nampak mak aku g mandi. Aiseymen... "Nak cakap ape plak kat mak aku ni?"
Rupa-rupanya kakak aku ajak kuor. Padan la macam lipas kudung je. Like mother, like daughter... hahaha.
Kami duk siapkan sarapan ala kadar je tuk abah. Kakak aku pun sampai la dengan anak-anak dia. Riuh nye diorang sampai aku xperasan abah aku da bangun. ALAMAK!
Kesudahan nya bila dah siap keje, masing-masing duk tanya la aku nak g mana. Dah pakai lawo2 gini, xkn duk umah je kot. "Er... nak kuor ngn Daing... pastu g umah kawan". Ting! Dapat la green light... fuhh...

Sume da kuor. Aku tengok kt fon ada 5 misscall. For sure, muke dah muncung sedepa ni. Terus je tekan button hijau... Trutt.... "Alo? Dah siap ke belum?". Aku pun explain la apa yang jadi tadi. Bla bla bla...
Cepat2 la aku bersiap. Mujur tudung ni senang nk pakai, men sarung je. Match plak kaler ngn dress n slack. 
Memang dah hajat aku nak pakai baju ni masa kuor ngn dia. Solekan tu... biasa la, kasi cun n tampak feminin sket. Lalala.... Tengok kat luar, kereta kancil putih dah menanti kt halaman umah. Sekali macam kereta kuda dah tunggu cinderella laa... Argh, aku berangan lagi... huhu.
Smartnye laki aku ... Tiga perkataan yang terbabas dari mulut aku. Tempat dating.... Kuantan! Baru semalam kawan2 kat fb duk tanya aku nape xg karnival jom heboh... Jawapan aku ringkas dan padat, "no money, laki aku xde.." Kami pegi ECM... for sure la tengok movie... Bf aku nk tengok Toy Story 3, tapi da miss few minutes... Xkan la nak tunggu next show plak. Jadi kami pick movie yang paling latest... The Karate Kid. Movie tu baru je nak mula. Sempat lagi beli 1901's New York Chicken n Milo... Suddenly pintu masuk GSC automatik tertutup. Gabra kejap aku. Cett... Rupa-rupanya ada sorang mamat ni smoking dalam toilet. Smoke detector GSC leh detect asap tu. Siot la mamat tu. Kami rushing la masuk movie room. 

Grrrrrr.... bergetar plak fon ni. Tengah2 syok nonton, bleh kacau daun plak.
Tengok je skrin, "MA".... Aiyyoooo.... Bf aku suh kuor jap n jawab. Aku cter la kt mak aku. Mujur la dia faham... Hehe... Cayang ma....
Habis movie, kami window shopping. Window x window, dapat gak dua utas gelang, mutiara hitam dan mutiara pink... Thanks sayang... 

Memikirkan janji yang aku dah wat ngan Munni, aku kol la dia. Tapi xberjawab. So aku text jela cakap aku g kuor dating... Hope dia xmarah...

Then kami g makan kat Taj, next to Megamall. Mak dan kakak aku sempat la order roti nan, nasi beriani ngan mee goreng mamak. Tetiba je aku terasa nak mengadu kat bf aku, "Nak cari leather case la, fon ni bila dah selalu sangat slide kat sarung, getah dia da haus..." 
Hehehe... bukan nak mengada-ngada taw... Tapi bf aku understanding... Ni aku sayang lebey ni. Dia ajak la g survey leather casing kat Megamall. Xcukup ngan tu, kami ke Kuantan Parade plak. Last2 jumpa la leather casing pilihan hati kami... kaler pink... Then balik la....

p/s: Abah kol macam nak marah je... Tapi bila dah sampai umah, dia xmarah plak... Hehehe... Suke sangat hari ni... Mekaseh ye sayang... Aku kol Munni, mujur dia cancel gak g umah Nisha coz xde transport...

0 usul laen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...