BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Selamat mencari2....

Saturday, September 10, 2011

Syawal...

Ramadhan sudah jauh meninggalkan kita
Dengan janji bakal bertemu di tahun yang akan datang
Sesungguhnya syawal dinikmati dengan penuh rasa kesyukuran
Sebagai tanda kejayaan melalui dugaan berpuasa
Menahan diri dari lapar dan dahaga, dan dari perkara2 yang membatalkan ibadah itu

Namun xsemua melaluinya dengan tawa dan gembira
Ada yang menangis hiba mengenangkan yang telah tiada
Pusara di kunjung tuk melampiaskan kerinduan
Doa dipohon agar dosa2 arwah diampuni
Semoga ditempatkan di kalangan orang2 yang soleh... amin


Jika kau tanya aku "bagaimana raya kau?"
Aku hanya mampu tersenyum
Menyambut lebaran dalam suasana yang sederhana
Bohong jika aku kata aku tak berduka
Sesungguhnya aku menanggung rindu pada yang telah tiada

Tatkala di bulan ramadhan yang mulia
Keimananku turut diuji dengan kembalinya ke rahmatullah
Insan2 yang aku kasihi dan sayangi
Sampai satu tahap aku tak lagi berdaya menghadapinya
Tuhan, sungguh besar dugaan yang kau beri pada umatMu

Duhai teman, salam lebaran buat kamu semua
Maafkan aku andainya mengguris hati kalian
Semoga lebaran ini memberi 1001 kebaikan buat kita semua

Salam aidilfitri, maaf zahir dan batin
-Nur Hafizah Yahya-

0 usul laen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...