BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Selamat mencari2....

Tuesday, June 30, 2009

::A day out::

..............................................
place: megamall kuantan
.............................................


Mula2 pegi shopping dulu...




...What I've bought at FOS...



.............................................................................................................................................................



Pastu kami tgk wayang...

...Jgn pandang belakang congkak...



Memang frust la xdpat tengok citer TRANSFORMERS 2, especially my love (duk berharap sangat nak tengok). Hope pasni ade la peluang tu...




...................................................................................................................................................................


Then pegi makan plak. Xde maknanya pegi jalan low perut lapo... hohoho
Terjah Kenny Roger's Roasters




...Makanan xsmpai lagi...






...Baru sebahagian yg sampai...






...Menu pilihan kami...





...Cara yg extreme time makan roast chicken...





READ MORE ...

Saturday, June 27, 2009

::In memory king of pop & charlie's angle::

Michael Jackson @ Mikaeel Jackson








Farrah Fawcett




READ MORE ...

Thursday, June 25, 2009

Muzik Muzik/Faizal Tahir-Bencinta

READ MORE ...

Wednesday, June 24, 2009

::Exam da abess::

Tgk tajuk je da boleh tersenyum.But hopefully ni yang terakhir... Well, nak cter sket what happened yesterday. Day b4 exam, aku tdo umah kawan, Sabrina, yang mana aku tumpang dia tuk ke UiTM. Pagi tu bangun awal, dlm kol 6 pagi. Kemudian bersiap n tunggu Farhana. Lupa nk cter, malam tu masa iron baju, kain baju kurung aku terbakar kena iron yang overheated... Hohoho... Mujur Farhana bg pinjam kain dia.

Mak Sabrina yang drive pagi tu. Memang betol2 extreme la. Bayangkan supposed estimate time tuk ke Dungun dalam sejam setengah, tp mak dia drive xsampai sejam tuk sampai sana dalam keadaan jalan yang jamn.

Sampai UitM, Farhana g wat clearence, Sabrina lak get ready tuk exam, n aku lak p tgk jadual exam kt notice board HEA (sarjana). Paper aku petang. So pagi tu aku, Farhana n mak Sabrina breakfast together kt kedai d Pantai Teluk Lipat. Pastu balik UiTM n tunggu Syairah, Sal, ngn Ana yang datang ngn kete. Lawak tol bila diorg leh sesat, salah pegi bangunan HEP.

Aku just tunggu dalam kete. Memang panas hari tu + tension study agi. Lepas sume da siap wat clearence, kitor lunch kt Kafe Kreatif, d Hotel UiTM. Time tu ada sorang lagi kawan Farhana join kitorg p lunch. Kemudian yang laen gerak g KT n aku lak g tmpat exam. Masa tu rasa penat sangat.

Masa yang d tunggu2 dah tiba. It's exam time!!! Tapi pada sejam pertama exam, susah sangat nk concentrate. Rasa ngantuk sangat (kepala da macam pak aji duk ratib). Tapi mujujr la pastu boleh jawab. Soalan memang agak mencabar. Aku satu2 nya calon tunggal yang amik paper ni. Habis exam trus kol my love...

Kami pegi makan kat McDonald Kerteh. Memang teramat lapo la... wakaka.
























Then, singgah kt Mesra Mall Kemasek. Saje g jalan, window shopping. He bought me a packet of Cadbury's Choc Bar. Suke sangat... In fact, dalam packet tu ada tiga jenis Choc Bar, dairy milk, black forest, and even our favourite... ROAST ALMOND.
Thanx cayang...









On da way balik, hujan lebat sangat. Then kami singgah umah Sabrina tuk amik baju aku. Lastly, dia hantar aku balik.
READ MORE ...

::Henna time::










p/s: Even my love pun xtaw y aku pkai inai d tgan. Saje suke2. Jangan marah erk...
Inai ni tahan 3, 4 hari aje
READ MORE ...

Tuesday, June 16, 2009

::Problem besar::

Result exam da kuor 11 hb. Aku xclear paper. Ada 1 paper ag kna repeat. So kna la wat supp paper (supplementary paper). Tu je choice y tinggal tuk grad on time. Ahad lpas (14hb) aku kna g daftar tuk supp paper kt UiTM. Cam biase, pakwe aku la y hantar (baek tol.. mekaseh).

Banyak gak perubahan kt sana. Padahal aku baru tggal dalam sebulan lbih. Makin cantik la..
Daftar subjek kna byar rm100 kt pejabat bendahari. Kemudian ke kaunter exam kt bangunan sarjana tuk hantar resit n salinan penyata pendaftaran y aku dh buat secara online.

Da setel sume, kitorg p lunch kat kafe kreatif, sblah Hotel UiTM Dungun.
On da way balik, kitorg singgah kt Mesra Mall, Kemasek.






...Perjalanan pulang...











...Sempat ag pose time traffic light merah...





.........................................................................................................................................................

Location--> Mesra Mall, Kemasek


...Xsempat smpai umah lg dia da mkan...













...It's mine (tuk m'elakkan perebutan, hoho)...











...Yeah2, akhr nye dpt jgak Esprit...






Thanx bang coz da treat for lunch, big apple's donuts, Esprit strawberi
(xlpe jgak myak kete, n kete skali... wakaka. Luv u dear..xOxOxO)

..........................................................................................................................................................

Result tuk further degree da kuor. Tahniah buat kawan2 yang dpat smbung degree.
As for ak, kna la amk exam supp paper next week n apply smula for degree. Jumpa korang sume masa convo nant k. Syg korg!!!!
READ MORE ...

Saturday, June 13, 2009

::Untuk renungan bersama::

Bacalah kisah di bawah. Sesungguhnya ada pengajaran yang boleh diambil dan diaplikasi dalam hidup kita. Mungkin bukan setakat pada orang yang disayangi tetapi juga rakan-rakan,teman-teman dan orang di sekeliling kita.

Seorang lelaki dan kekasihnya bernikah dan acara pernikahannya sungguh megah. Semua kawan-kawan dan keluarga mereka hadir menyaksikan dan menikmati hari yang berbahagia tersebut. Suatu acara yang luar biasa dan sungguh mengesankan. Mempelai wanita begitu cantik dan anggun dalam gaun putihnya dan pengantin lelaki dengan tuxedo hitam yang gagah. Setiap pasang mata yang memandang setuju mengatakan bahawa mereka sungguh-sungguh saling menyintai dan sepadan.

Beberapa bulan kemudian, si isteri berkata kepada suaminya:


"Sayang, saya baru membaca sebuah artikel dalam majalah tentang bagaimana memperkuatkan hubungan dan tali pernikahan kita", katanya sambil menunjukkan majalah tersebut. "Masing-masing kita akan mencatatkan hal-hal yang kurang kita sukai dari pasangan kita. Kemudian, kita akan membahas bagaimana kita mengubah hal-hal tersebut dan membuatkan perkahwinan kita bersama lebih bahagia ...".

Suaminya setuju dan mereka mula memikirkan hal-hal dari pasangannya yang tidak mereka sukai dan berjanji tidak akan tersinggung ketika pasangannya mencatat hal-hal yang kurang baik kerana ia adalah untuk kebaikan mereka bersama. Malam itu mereka sepakat untuk berpisah tidur dan mencatat apa yang terlintas dalam benak mereka masing-masing.

Esok pagi ketika sarapan, mereka sedia membincangkannya. "Saya akan mulai dulu ya", kata isteri. Ia lalu mengeluarkan senarainya. Banyak sekali yang ditulisnya, sekitar 3 muka surat ... Ketika ia mulai membacakan satu persatu hal yang tidak dia sukai mengenai diri suaminya, ia memperhatikan bahawa airmata suaminya mulai mengalir ... "Maaf, apakah saya harus berhenti ?" tanyanya. "Oh tidak, teruskan ..." jawab suaminya.

Lalu si isteri melanjutkan membacakan semua yang tersenarai, lalu kembali melipat kertasnya dengan manis di atas meja dan berkata dengan bahagia, "Sekarang giliran abang membacakan senaraimu". Dengan suara perlahan suaminya berkata, "Aku tidak mencatat sesuatupun di atas kertasku. Aku berfikir bahawa engkau sudah sempurna, dan aku tidak ingin mengubah akan dirimu. Engkau adalah dirimu sendiri. Engkau cantik dan baik bagiku. Tiada satupun daripada peribadimu yang kudapati kurang ..."

Si isteri tersentak dan tersentuh hatinya oleh pernyataan dan ungkapan cinta serta isi hati suaminya ... bahawa suaminya menerimanya apa adanya. Ia menunduk dan menangis ...

p/s: Sebelum kita mencari kekurangan orang lain, carilah kekurangan sendiri. Adakah kita cukup SEMPURNA untuk dibandingkan dengan orang lain?.. Kalau jawapan nya YA, maka kita berbohong atau kita PERASAN. Kerana tiada manusia yang SEMPURNA dan sentiasa ade yang perlu diperbaiki... wallahualam

Hakikatnya orang-orang yang menyayangi diri kita tak kira siapa pun sebenarnya adalah yang mencintai kita kerana kelebihan kita dan menerima kita kerana kelemahan kita. Dan sudah pastilah orang ini ikhlas dalam menyayangi diri kita... INSYA ALLAH."
READ MORE ...

::Lepas tension::

Lepak time!!!

Location--> Pantai Chendor


...my ice cream...






...luas tol dia nganga...


......................................................................................................................................................

Makan time!!!

Location--> KFC Kemaman


...tengok pe tu??...







..."chicken" jet, hoho...







...muka kenyang, kah3...






...Hasil creation kitorg y ntah pape...


..........................................................................................................................................................

Karaoke time!!!

Location--> Skybox



...Boleh mengundang kontroversi ni...







...Da terang poooon...
READ MORE ...

Saturday, June 6, 2009

::Baiduri's moment::

...Me wit Emmi...
READ MORE ...

Lirik Lagu Taylor Swift - Love Story

We were both young when I first saw you

I close my eyes

And the flashback starts

I'm standing there

On a balcony of summer air



See the lights,

See the party, the ball gowns

I see you make your way through the crowd

You say hello

Little did I know



That you were Romeo you were throwing pebbles

And my daddy said stay away from Juliet

And I was crying on the staircase

Begging you please don't go, and I said:



Romeo take me somewhere we can be alone

I'll be waiting all there's left to do is run

You'll be the prince and I'll be the princess

It's a love story baby just say yes



So I sneak out to the garden to see you

We keep quiet cause we're dead if they know

So close your eyes

Escape this town for a little while



Cause you were Romeo I was a scarlet letter

And my daddy said stay away from Juliet

But you were everything to me

I was begging you please don't go and I said:



Romeo take me somewhere we can be alone

I'll be waiting all there's left to do is run

You'll be the prince and I'll be the princess

It's a love story baby just say yes



Romeo save me, they try to tell me how to feel

This love is difficult, but it's real,

Don't be afraid

We'll make it out of this mess

It's a love story baby just say yes, oh,



I got tired of waiting

Wondering if you were ever coming around

My faith in you was fading

When I met you on the outskirts of town I said:



Romeo save me I've been feeling so alone

I keep waiting for you but you never come

Is this in my head, I don't know what to think

He knealt to the ground and pulled out a ring



And said:



Marry me Juliet you'll never have to be alone

I love you and that's all I really know

I talked to your dad go pick out a white dress

It's a love story baby just say yes



Oh, oh, oh



Oh, oh, oh, oh



Cause we were both young when I first saw you
READ MORE ...

Wednesday, June 3, 2009

::Not in good mood::

In few days ni macam2 blaku. Ada yang buat aku hepi, marah, sedey... It's complicated to explain. Cuma yang tertentu aje yang faham. Masalah d rumah, wit boyfriend. Sometimes ada perkara yang aku susah nak terima. Cam aku ckap td, complicated...

Huwa!!! Bila la sume perkara buruk ni akan berakhir. Saat2 ni la aku rase cam nk lari (bukan lari dr rumh). I need something/somebody yang buat aku tenang. Kepala otak aku ni da mcm nk jamned. Tapi sape la yang bley faham ape yang aku lalui... sulit2...











READ MORE ...

Monday, June 1, 2009

::Movie--> Night at the museum 2::

Lambat sket update blog coz akhir2 ni bz sket. Ad la somebody2 dtg umah. Well, berbalik pd title, sabtu lpas (30 mei 2009) me and my bf p tgk wayang. Sume blaku d luar jangkaan aku. Pagi tu aku with kak ipar, my bro n haziq (their son) ke KSH (Kuantan Specialist Hospital) tuk medical check up (my bro). Then pastu kitorg supposed balik trus. Tapi my bf kol n gtaw dia kt megamall, ngah beli tiket wayang. Huhu.... Seronok nye.

Sampai kat megamall kuantan, aku tman my family p shopping. Then my bf kol suh trun kt ground floor. Aku buat2 la lmbat coz tgah syok pilih baju. Tapi dia xtaw niat xbaek aku ni. Btol la ckap orang.. wat jhat kesan pun xbrape elok. My mum plak kol fon kak watie tp aku yang jawab. ma cter la psal kete abah accident kt u-turn dkat kawasan umah anor. Sume salah kawan abah yang bawak motor xelok, but still no injured. Cuma lampu kete pecah + kemik sket. Dah lama ckap fon, bru la teringat da lambat. Jadi xsempat la nk beli bju (padan mka aku).

Sampai je kt bawah, dia da muncung. Rupa2 nye dia jumpa Aril and Hafiz (af7). Tapi coz aku lmbat, jd xleh la dia nk snap pix wit them. Diorg mkan sushi kat sushi no ya. Tapi terubat la sket frust nyer bla Hafiz senyum kt kitorg dpan McD. Haha... lawak2.










Kami spent time maen game kt arcade, tgk orang maen bowling n mkan kt restoran Aida (dpan GSC je). Pas tengok wyang, tmankan my bf shopping sport shoes kt East Coast Mall n balik....

p/s: Thanx cyg for da treat.

Xperasan plak duk tunggu kat luor FOS. Psal kalut sangat nk cepat, xtgok dah kiri kanan. Trus je trun bawah. Tp alih2 tgk ye pun trun ikut escalator gak.
READ MORE ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...